Tuesday 11 May 2010

EU, EU, EU..... si poate tu


Cred ca starea care predomina in viata mea e revolta... si culmea e ca nu caut lucrurile revoltatoare, ma gasesc ele pe mine. Bun, se stie ca in Romania e o societate patriarhala, bla bla bla, suntem obisnuiti cu putin misoginism, uneori poate e amuzant, dar ce te faci cand iti vine sa te urci pe pereti la gandirea unei stralucite minti "europene"? Aveti impresia ca ma refer la batranelul de la tara care stie de cand s-a nascut ca numai cocosii ''ciripesc''? sau poate la barbatul la a doua tinerete care tine banii in casa si se crede al capone? NU. Va inselati.


Ma refer la tinerii Romaniei glorioase, viitorul nostru, florile acestei minunate tari. Da, la ei. Numai ca nu stiu sigur daca e doar misoginism,  mediul din familie, un anturaj negativ sau doar pura prostie, generata probabil din alergie la tot ce inseamna educatie si simt al decentei. Mare dilema, n-am ce zice. Ma bucur ca am un simt al observatiei ce imi permite sa realizez cam in ce lume se traieste la noi. Stii ce repede identifici speciile de misogin? N-ai idee!


Uita-te cand se intalnesc doi masculi, si sunt cu prietenele, sau pe romaneste "bagajul". Ai impresia ca acesti masculi feroce vor saluta fetele asa cum este firesc? In nici un caz. Se saluta intre ei si pa. Sau uita-te in restaurante, baruri, intr-un grup mare. Masculii discuta chestiuni absolut cruciale, dar o fac numai intre ei, intrucat femelele nu au capacitatea de intelegere si sinteza atat de dezvoltata ca a lor. Daca Doamne fereste, femeia deschide gura nu o baga nimeni in seama. Uita-te ca acesti barbati nu vor arata gesturi tandre fata de "femeile" lor in public. Ar trebui sa mentionez ca de obicei, masculii astia sunt manelisti si cocalari inraiti? Sau e de la sine inteles? Poate ca da, poate ca nu, dar cu cat nivelul de educatie e mai ridicat, cu atat atitudinea asta e mai rar intalnita. Dar educatie? ce educatie? Nu face bani!

Poate exagerez, poate sunt prea subiectiva sau sensibila, las in picioare prezumptia de nevinovatie, desi in mintea mea e clar. In rest, ce pot sa zic, cine se simte, este. Iar pentru voi, baietii in cauza, multumesc pentru inspiratie. Atat.

2 comments:

  1. da ce rea esti ... te credeam mai pasnica :D ... revenind la post: nu ai nimerit unde trebuie :D

    ReplyDelete
  2. Salut Andreea,

    Comentariul meu nu are legătură directă cu articolul scris de tine, însă mă gândesc că poate te-ar interesa. :)
    Nu ştiu dacă ai auzit de evenimentul "Lecturi Urbane", însă ideea de bază e că încercăm să încurajăm cititul în spaţiile publice. Din acest motiv, strângem cât mai multe cărţi de beletristică, dar nu numai, pe care le donăm în ziua evenimentului trecătorilor din Piaţa Unirii(Iaşi).
    Dacă te tentează să dai şi tu o carte din biblioteca ta, please let me know. :)

    Cele bune!
    Oana
    http://oanafilip.blogspot.com/2010/05/lecturi-urbane-la-iasi.html

    ReplyDelete

Translate

www.qdomenii.com