Friday 27 March 2009

Like Diamonds...


E cert... Traim intr-o lume foarte competitiva. Nu numai ca traim in aceasta lume, dar am fost crescuti si educati in acest spirit... inca de la gradinita am vrut sa fim cei mai buni, sa avem desenele cele mai frumoase, sau jucariile cele mai colorate. Acelasi lucru s-a intamplat si la scoala, la facultate si in majoritatea situatiilor in care am fost pusi. Am intrat intr-o cursa pe care o sustinem fara sa ne gandim la noi, cat la jucatorul de langa noi, de fapt aceasta este si cheia competitiei.


Suntem de acord.Competitia este benefica.Ne tine in priza.Ne face sa fim alerti, sa actionam prompt, sa ne impingem limitele. Dar in toata cursa asta nebuneasca rasar timizi si rari precum niste diamante Prietenii. Ce sunt prietenii? Exista asa ceva? Cati prieteni avem? Ca sa vorbim "pe bune" noi (cei mai tineri) avem foarte mari dificultati in a ne face prieteni. De fapt daca ne gandim, am ajuns sa ne intitulam prieteni persoanele cu care iesim la o cafea si discutam cele mai superficiale subiecte, "tovarasii" de bautura, colegul cu care chiulim, sau pe care il vedem numai la facultate etc.

Dar acestia sunt prietenii nostri? Fara indoiala, toti stim definitia unui prieten. Este o persoana careia ii pasa de tine neconditionat, umarul pe care sa plangi, mana care iti este intinsa la greu, persoana langa care te bucuri de cele mai frumoase momente din viata, persoana care nu gandeste rau despre tine si mai ales nu are o fata ascunsa pe care sa o descoperi prin intermediul altora. Da... asa ar trebui sa fie un prieten... dar toata competitia asta, toata lupta asta, ne-a facut sa vrem sa fim pe primul loc, iar intr-o prietenie nu va exista niciodata locul 1 si locul 2 sau 3.

Desigur, sunt si persoanele norocoase care au parte de prieteni, foarte putini ce e drept, iar acestia au experimentat pe propria piele importanta unei asemenea relatii. Pot spune ca ma numar printre aceste persoane, si in postarile viitoare voi scrie despre acest lucru, accentuand mai ales faptul ca nu e usor sa gasesti si sa pastrezi prietenii adevarati. Voi aveti prieteni ?

Make friends, not war!

2 comments:

  1. Da, eu am prieteni, prieteni adevarati, persoane care nu doar sunt langa tine cand iti este greu, ci si langa care simti nevoia sa stai cand le este lor greu, pe care nu doresti sa le eviti in momentele grele al vietii. Sunt 2 persoane in viata mea carora le datorez multe si cu care am impartasit multe momente de bucurie si ma consider foarte norocoasa avandu-le :* :*

    ReplyDelete
  2. Atât la acest articol cât și la cel anterior răspunsurile mele sunt afirmative. Da, voi stinge lumina dar și un DA și mai mare la faptul că am prieteni. Ei care sunt acolo indiferent de vreme... fie că e furtună, tornadă sau o simpla rafală sunt acolo... te ajută să vezi chiar și acel soare care o să apară cu siguranța mai devreme sau mai târziu de după nori. Mă bucur nespus de mult să sțiu că mă pot baza pe aceste persoane.
    "La cât mai multe articolele pline de furtuni constructive și soare cât mai luminos în ele " ;)

    ReplyDelete

Translate

www.qdomenii.com