Thursday 16 April 2009

Pe unde calca romanul, nici iarba nu mai creste


Foarte adevarat...m-am lamurit in ultimele 42 de ore ce inseamna sa fii roman.Intamplarea nefericita a facut ca sa calatoresc zilele astea spre belgia cu autocarul.Fara sa exagerez, au fost cele mai lungi 2 zile din viatza mea... si in acest autocar am inceput sa prind gustul (si mirosul) a ceea ce inseamna sa fii roman taran. Cand zic taran nu ma refer la persoana ce locuieste in mediul rural, si munceste pamantul sau are animale, pentru aceia tot respectul si stima.Pentru mine taran inseamna romanul badaran, nespalat, incult si pe deasupra fudul.


"Uai da-mi cafeua sheea.Uai da shi cald ii" "Ia da uai o manea de-a lu denisa, din aia de jali"...Am avut "norocul" sa am in spate 6 "Romani" care au avut in autocar un troler plin cu mancare.In acest minunat cufar cu merinde aveau oamenii nostri un borcan plin cu muraturi, carnati, conserve cu carne, varza murata si cateva sticle de unirea pe care le imparteau frateste.Ba mai mult decat atat, din plictiseala, au dat oamenii drumul la manele pe telefon....HORROR! Si ca sa puna capacul, sau cireasa de pe tort, intr-un popas in Austria, acesti gentlemeni au urinat de fata cu noi, avand baia la 20m....


Stiu ca nu toti romanii sunt la fel, dar cand am vazut cat de civilizati sunt oamenii din alte tari, mi-am dat seama ca suntem cu muuuuult inapoi, iar aceste specimene despre care v-am povestit fac parte din categoria primatelor si mi-e rusine ca suntem de acelasi neam.Si ce e mai trist e ca sunt mii de oameni asa si ca probabil nu se vor schimba niciodata.


2 comments:

  1. Uffff... astia sunt romanii care se cred cineva doar pentru ca au ajuns si ei in afara tarii... sa povestesc si eu o aventura cu niste specimene din aceeasi rasa... actiunea povestirii mele se intampla la inceputul lunii septembrie, anul trecut, intr-un autocar cu destinatia Franta, care din pacata, traverseaza Italia... si din Italia urca la un moment dat niste domni(vreo 4) care pareau ok... asta prima impresie... impresie care a disparut subit dupa vreo 2 ore, cand am vazut ca "domnii" respectivi se adapau regulat(la fiecare 15-20 de minute, si mai putin chiar daca le era sete) dintr-o sticla cu vin si alta cu rachiu... si apoi dormeau... daca stii cum miroase intr-o camera in care a dormit un om beat, iti poti face f usor o impresie despre cum mirosea in autocar, in zona unde erau ei... Si, pe de asupra mancau salam, bineinteles, ca tot romanul care se respecta si e cineva... In ciuda acestor aspecte, sa stii ca domnii totusi tineau la aerul din autocar, in asa fel incat unul din ei, la fiecare oprire avea grija sa-l improspateze, dandu-se cu un spray a carui calitate era indoielnica... nici nu-mi mai venea sa ma urc in autocar... Culmea e ca i-am vazut coborand intr-unul din cele mai frumoase orase din Franta, la Nice, pe Coasta de Azur... unde sincer, astfel de specimene ar trebui interzise... revin cu un nou comment in care voi povesti intoarcerea acasa...;)

    ReplyDelete
  2. Acum intoarcerea acasa... 22-24 decembrie... sincer, la un moment dat am ajuns sa-mi fie rusine ca sunt roman, ca sunt din moldova, ca trebuia sa ajung la iasi, eu care de felul meu sunt o patrioata convinsa si ma mandresc cu tara si orasul meu... un grup de vreo 8 persoane, 7 barbai si o femeie... care din cate am inteles era cu sotul... astia macar nu beau si nu mancau salam... dar au avut grija sa-mi umple capul de manele si de toate injuraturile pe care le stiau... si nu mai zic ca tot autocarul le stia povestea vietii lor, si am asistat la discutii mai aprinse intre cei doi soti (daca va intereseaza, va spun ca aveau o fetita acasa, pe care o ingrijea mama ei; fetita era bolnava, iar tatalui nici nu-i pasa)... nici nu mai spun ce gura facea ea cand nu se oprea autocarul ca sa fumeze...am sperat ca la bucuresti vom scapa de ei... insa am avut "onoare" de a-i avea in autocar pana la iasi... as mai putea vorbi despre vestimentatia unor specimene ca cele descrise mai sus... dar chiar nu merita... Din pacate, asa cum zici tu, Andreea,persoane de genul sunt cu miile si nu pot fi oprite in nici un fel, pentru ca ei se cred cool asa, ca doar ei au trecut dincolo de granitele tarii , ei sunt cineva... un cineva care duce de rpa imaginea tarii...

    ReplyDelete

Translate

www.qdomenii.com