Friday 5 February 2010

Maybe a freak....or not


De fiecare data cand completez un formular, cand ma uit in buletin, sunt eu? Da....nascuta si crescuta in Romania. Dar de ce nu ma simt asa? Da, Romania e o tara frumoasa, cu multe de aratat, dar ma intreb, cine sa se bucure de toate locurile astea frumoase? Pensionarul care sta si ingheata in casa, sau poate salariatul in somaj tehnic, sau mama casnica, sau poate copiii care nu au bani nici macar de carti, SAU strainul, impresionat de magnificul "Land of Choice", da... Land of choice...to leave....


Claustrofoba in propria tara, mult prea mica pentru a ma mai ascunde de toate imbecilitatile pe care le vad zilnic, plictisita de aceleasi "modele", de aceleasi "celebritati" de la tv, de fetzele lungi de la ghisee, de privirea urata a soferului de autobuz, de mizeria de pe strazi si dezolarea generala.


Daca stau sa ma gandesc bine nici nu sunt singura. Vad zilnic zeci de oameni ce stau in statia de tramvai cu privirea "Doamne as da orice sa traiesc in alta parte!", trebuie doar putina atentie sa observi nefericirea din ochii celorlalti, e trist cum s-au pierdut total in propriile probleme si , tragic, nu mai vad calea de scapare. Partea cu adevarat proasta este ca raul nici nu a inceput, iar romanul nostru ineaca si el cum poate viitorul, in alcool. Da, poate ca si contactul cu alte culturi, poate si participarea la cu totul alt concept de societate m-a facut sa imi schimb parerea si sa ma intreb incontinuu: "De ce nu pot avea si eu parte de asa ceva?E nedrept" Dar stii ce? O sa am parte de asa ceva.


Vreau sa fug de flacari violet, scandaluri cu Simona Senzual si Sexy Braileanca, tocurile lui Boc si chelia lui Basescu. Vreau sa fug de caramizile care tot timpul cad de pe peretii blocurilor, de noroi, de gunoaie, de fetele triste de peste tot. Refuz sa devin o fatza trista. Cine sunt eu? Persoana fara cetatenie....


6 comments:

  1. I agree it...
    I like it...
    I love it :D

    ReplyDelete
  2. Trist....foarte trist...Si cand te gandesti ca au murit oameni in '89 pentru viata asta mizera pe care o ducem acum....
    Eu mereu m-am gandit daca sunt norocoasa sau nu....Dar cel mai mare ghinion l-am avut inca din prima clipa: m-am nascut in ROMANIA!

    ReplyDelete
  3. Si inca ceva..E Simona Sensul.Cu S ;)

    ReplyDelete
  4. mi-a placut ultimul comentariu al simonei. si eu refuz sa devin o fata trista!

    ReplyDelete
  5. wow!aceleasi kestii ma macinau si pe mine incepand de acum peste 30 de ani cand aveam doar 15 ani.mi se parea nedrept sa traiesc intr-o tzara cu oameni pe care eu ii vedeam falsi.lasi,nu aveau curaj sa se impotriveasca sistemului,rai,au trecut atatia ani,am reusit sa plec din romania de 18 ani.din pacate cred ca singurul regret este ca nu am reusit mai devreme.trist este ca si voi aveti aceleasi "idealuri"

    ReplyDelete
  6. mda! Vad si eu din pacate doar odata pe an cand am ocazia "Romania adormita".Nu prea cunosc "celebritatile" de care spui,credeam ca a fi celebru in romania insemna cu totul altceva. Dar poate am uitat eu romaneste?
    Am ramas surprins sa vad in putinele ori cand dau pe un program romanesc sa vad ca si acei intelectuali care odata parea ca lupta sa schimbe ceva s-au vandut unui sau altui partid politic(atentie nu unui orientament).S-au molipsit si ei saracii de boala asta de a te imbogati rapid si necinstit.Si uite asa romanul nostru "adormit" viseaza la "modelele" de la televizor sa ajunga macar sa le deschida portiera limuzinei,cel care a facut acolo un banut cum sa-l mai inmulteasca,altii care au trecut de o varsta s-au resemnat,iar cei mai tineri viseaza sa plece afara.Un pic cam egoiste aceste asa zise "idealuri".Credeam ca idealuri in romania inseamna altceva,sau am uitat eu romaneste? Ce ar fi sa gandim altfel nu numai la interesul personal,si sa incepem a lupta fiecare dintre noi impotriva a tot ceea ce nu e ok, sa vorbim nu despre ce a fost la tv aseara si ce au facut "modelele" ci de ce sunt murdare strazile,de ce dau spaga ici si colo in loc sa am rabdare sa se rezolve toate la timp ,de ce nu ridicam vocea cand vedem ca cineva doarme sau e indiferent la locul de munca intr-o administratie publica,si fara sa ne fie frica sa-i aducem aminte ca este acolo in slujba noastra,si multe multe alte exemple.O sa observati ca romanul se trezeste si cu el si romania o face,chiar daca o face doar acolo in mica voastra dimensiune.Va asigur ca o face caci eu asha ma comport si atitudinile se schimba.Uite de ce cred eu ca romania e frumoasa,o fi doar in dimensiunea mea,dar daca fiecare ar face la fel ar lupta intradevar pentru un "ideal" :acela de a trezi Romania

    "Deşteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,
    În care te-adânciră barbarii de tirani!
    Acum ori niciodată croieşte-ţi altă soarte,
    La care să se-nchine şi cruzii tăi duşmani!"

    ce imn frumos avem ,mereu actual

    a scris din milano M.I.74

    ReplyDelete

Translate

www.qdomenii.com