Monday 27 January 2014

More on my vacation

Continuand aceasta aventura, iata si cateva informatii, bazate pe propria experienta, despre care va mai pot povesti:

Food: Mancarea in Thailanda este plina de arome de tot felul, poate fi extrem de picanta, dar de cele mai multe ori nu o poti descrie decat ca fiind delicioasa. Ca turist, ai doua variante: fie optezi pentru street food ( mult mai convenabil ca pret), fie mananci in restaurante. Diferenta de pret este sesizabila, mancarea in restaurant e de obicei dubla ca pret decat mancatul la colt de strada. Eu le-am incercat pe amandoua. Ce-i drept, in Bangkok nu am mancat street food pentru ca mi s-a parut murdar. Am fost si in China Town (unde se spune ca e cea mai buna mancare de pe strada), insa nu m-a convins. Mi-am zis ca ultimul lucru pe care vreau sa il experimentez e un "sejur" la spital. Dar in Krabi, unde suntem acum, am mancat si street food pentru ca arata incredibil si e mult mai curat, iar mancarea a fost delicioasa. Iata un stand de mancare in Krabi.

Asa cum ziceam mai sus, daca mananci in restaurant, deja tebuie sa scoti din buzunar mai multi bani. Mancarea pe strada costa intre 20 si 100 Baht, insemnand intre 80 centi si 3 USD, pe cand mancarea in restaurant intre 100 si 500 Baht( cele mai pretentioase feluri de mancare) pentru un singur fel, intre 3 USD si 15 USD. Oricum, ma asteptam sa fie mai ieftin!!! 

Un alt punct important este ca, atunci cand esti turist, oricum platesti mai mult. Localnicii stiu unde sa mearga sa manance ieftin, cunosc locurile, si cel mai important, cunosc oamenii. Ca si turist, esti o tinta sigura, incepand de la tariful pentru taxi, tuk-tuk si pana la mancare/hotel.

Transportation: Traficul in Bangkok e dezastru!!! Un milion de masini, motociclete, scutere si tuk-tuk... In primul rand, daca ajungi in Bangkok, sa nu te astepti ca masinile sa opreasca la trecere de pietoni. Am senzatia ca marcajul de trecere nu inseamna nimic, pentru ca de fiecare data cand treci strada (daca nu e semafor) iti risti viata :). Serios!! Apoi, mai este si poluarea... Evident multitudinea de masini, unele care poate nici nu ar trece orice test tehnic, creeaza o atmosfera aproape irespirabila. Cand am zburat din Bangkok spre Krabi am putut vedea din aer, patura de noxe ce inconjoara Bangkokul. Iata si poza:

Nigtlife: Nu stiu daca e turismul sau asa sunt thailandezii, dar aici se intampla un milion de lucruri: concerte, proteste, shopping, market-uri peste tot, masaj ( am fost si pot spune ca a fost cea mai relaxanta ora din viata mea), baruri, cluburi, tururi de tot felul. In Bangkok, dar si aici in Krabi, mereu se gaseste ceva de facut, e multa viata, un mediu dinamic si colorat. Imi place foarte mult, si se pare ca aici ziua incepe un adevarat pe timpul noptii!


Acum suntem in Krabi, un orasel micut inconjurat de zeci de insule si plaje. E foarte cald, plin de turisti, dar totusi autentic thailandez. Pentru a putea explora cat mai bine zona, am inchiriat un scuter, si cu el ne plimbam de colo colo. E chiar frumos! Insulele sunt superbe, vom incerca sa gasim una mai linistita unde sa ne si putem relaxa cateva zile pentru ca, incercand sa vedem cat mai multe, sa mergem peste tot, ne-am cam epuizat! 

Anyway prieteni, pe data viitoare! Va trimit o imbratisare calduroasa cu miros de mare!

No comments:

Post a Comment

Translate

www.qdomenii.com