Friday 7 February 2014

Cambodia: Hello, and Goodbye!

Buna, dragii mei! Imi scuzati intarzierea in scrierea acestui post, nici nu stiu cand au trecut 5 zile petrecute in Siem Reap, Cambodia, si deja, maine ne indreptam catre o alta destinatie.
Dar sa incepem cu inceputul si sa va povestesc cum a fost si ce am mai invatat.

Din Bangkok ni s-a spus ca intreaga calatorie pana in Siem Reap va dura in jur de 8 ore, deci din start eram pregatiti moral pentru o calatorie lunga. Eram pregatiti, dar si entuziasmati, pentru ca urma sa vizitam una din cele mai vechi constructii din istoria omenirii, complexul de temple Angkor Wat ( fosta capitala a imperiului Khmer). In final, calatoria s-a dovedit a fi o adevarata lectie ce a durat 11 ore, in principal din cauza haosului din vama Thailanda-Cambodia. Ajunsi la vama, am fost intampinati de o caldura coplesitoare( Da, in Cambodia e mai cald decat in Thailanda, daca se poate asa ceva) si de un ocean de oameni ce fie asteptau la rand, fie completau formulare, fie plateau taxe. Dupa 2 ore de asteptat la cozi, ne-am ingramadit cu totii intr-o camera ce semana mai mult a baraca, cu un ventilator in tavan, pasapoartele ne-au fost verificate, vizele au fost stampilate, si cam asta a fost. Din vama am mai mers aproximativ 3 ore si am ajuns in Siem Reap!
 
Trebuie sa va spun ca din multe puncte de vedere Cambodia este similara cu Thailanda (aproximativ acelasi tip de gatit, aceeasi religie, cam aceleasi ritualuri, sisteme de valori asemanatoare), insa este mult mai saraca. Diferenta a fost notabila inca de la intrarea in tara. Drumuri prafuite, sate mici, saracacioase, case construite din scanduri, si mult gunoi. Cand am ajuns in Siem Reap insa, am putut recunoaste investitia provenita din turism: orasel semi-dezvoltat, strazi cat de cat ok, extrem de multe hoteluri si restaurante, cluburi si baruri, magazine de suveniruri la tot pasul, strazi intregi cu magazine si magazinase, menite sa goleasca buzunarul turistului. Aaa, si am uitat partea cea mai importanta: toate preturile in Siem Reap sunt in USD! Da, nu se practica folosirea monezii nationale, ci USD. Si va mai pot spune ca totul e cam scump. Spre exemplu: o pizza: minim 5 dolari, un suc de portocale sau un cappuccino: 3.5 dolari, intrare la Angkor Wat: 20 de dolari. Aa, si berea este mai ieftina decat apa!

 Da, asteptarile noastre nu prea au coincis cu realitatea, mai ales atunci cand calatoresti timp de 2 luni in 3 tari diferite. Si pe langa aceste preturi, urmeaza vesnica hartuire a negustorilor de orice fel: vanzatori, soferi de tuk-tuk, maseuri, agenti de turism. Daca unii din voi ati fost in Turcia si ati practicat arta negocierii, va pot spune ca nu e nimic in comparatie cu Cambodia!

Asa cum am zis si mai sus, mancarea este cat de cat asemanatoare cu cea thailandeza, cu rarele exceptii de serpi, gandaci si paianjeni. Mai jos este un fel de mancare popular aici: pui cu ghimbir si orez (foarte bun!). De asemenea, am incercat si berea locala: Angkor.


La fel ca in Thailanda, mi-a placut viata de noapte: o multime de tineri, plini de energie, petreceri in plina strada pana dimineata, cocktailuri ieftine si o stare de relaxare totala :). Frumos, mai ales ca in contexte din astea, mereu intalnesti persoane noi, cu care poti impartasi si de la care poti invata o multime de lucruri.
Bineinteles, cireasa de pe tort a fost Angkor Wat. Am petrecut o zi intreaga in acest "oras" al templelor, construit in secolul 12, asezat fix in mijloc de jungla, fascinati de maestria cu care a fost creat, o adevarata lectie despre civilizatia Khmer.

Maine plecam. Ne indreptam din nou spre Thailanda, spre insula Koh Chang, doar pentru ca ne-am indragostit de aceasta tara si ne e dor. De data asta, nu am mai rezervat hotel, am spus ca vom merge acolo si vom vedea la fata locului, I will let you know how that went. Ne-am schimbat putin planul initial de a merge din Cambodia in Laos, pentru ca este mai usor de ajuns in aceasta tara din Thailanda, din punctul de vedere al drumurilor si punctelor vamale. All and all, suntem bucurosi si incercam sa intampinam fiecare zi cu zambetul pe buze. Pe data viitoare, v-am pupat!

No comments:

Post a Comment

Translate

www.qdomenii.com